Owoce są doskonałym źródłem witamin, minerałów, antyoksydantów i błonnika. Orzechy również dobrym źródłem witamin, minerałów i błonnika, a także białka i zdrowych tłuszczów. Czy owoce i orzechy oblane czekoladą są tuczące?

Porównanie kalorii w różnych rodzajach czekolady

Kaloryczność przysmaku zależy od rodzaju czekolady. Jeśli chodzi o kalorie, nie wszystkie czekolady są stworzone tak samo. Ilość kalorii w każdym rodzaju czekolady będzie się różnić w zależności od składników użytych do jej produkcji. Czekolada mleczna ma wyższą zawartość tłuszczu niż czekolada ciemna ze względu na dodatek substancji stałych mleka. Ciemna czekolada ma więcej masy kakaowej niż mleczna, co oznacza, że zawiera więcej przeciwutleniaczy i mniej cukru. Biała czekolada nie zawiera w ogóle miazgi kakaowej; jest zrobiona z masła kakaowego, cukru, stałej masy mlecznej i innych składników. Z tego względu, aby zmniejszyć liczbę spożywanych kalorii, warto sięgnąć np. po orzechy laskowe w gorzkiej czekoladzie, a nie mlecznej czy białej.

Korzyści zdrowotne i zagrożenia związane z jedzeniem owoców i orzechów w czekoladzie

Jedzenie owoców i orzechów w czekoladzie może zapewnić pewne korzyści zdrowotne. Owoce są doskonałym źródłem witamin, minerałów, przeciwutleniaczy i błonnika, który może pomóc wzmocnić układ odpornościowy. Orzechy zawierają białko, zdrowe tłuszcze, witaminy, minerały i błonnik, które pomagają dłużej utrzymać sytość. Ważne jest, aby pamiętać o wielkości porcji podczas jedzenia tego typu smakołyków, aby nie przesadzić z ich ilością. To jednak zawsze z pewnością lepszy wybór niż cukierki, batony czy gumy rozpuszczalne zawierające tłuszcze trans, syntetyczne barwniki i wiele innych dodatków do żywności.